poesininja

Direktlänk till inlägg 15 november 2020

Drabbad

Av Trix Johansson - 15 november 2020 15:51

Jag börjar tappa både hoppet och modet. Börjar bli en bitter liten sak. Jag är så satans trött på min otur. Allt som kan hända, allt dåligt som kan hända; har typ hänt. Jag har fler diagnoser än jag kan räkna upp på min hand och inget kunde liksom bli rätt varken kroppsligt, psykiskt, emotionellt eller själsligt hos mig.


Jag har fler trauman att bearbeta än jag kan räkna upp på båda mina händer. Jag har fler mediciner än jag ibland minns att ta varje dag. Fler symptom än jag själv fattar.


Börjar bli riktigt jävla trött på allt. Och gnällig. Kan inte hålla på att gnälla på mina vänner och familj hela tiden, så jag gnäller här istället. Ibland får man gnälla när man inte vet vad man ska göra av sig själv. Det är inget brott. Men det kanske inte bör gå till överdrift.


Jag började göra framsteg för ett år sen. Började bearbeta saker som hänt och ta tag i mitt liv. Sen hände en grej som förstörde allt. Ännu ett trauma. Jag tänker fan inte va tyst! Ja det var en våldtäkt. Den 24 maj 2020 blev jag våldtagen. Och självklart ledde polisanmälan ingenstans forutom att jag bokstavligen tvingades gå igenom en sjukt obehaglig undersökning som var skitäcklig. Och våldtäktsmannen går fri nu.


Några månader senare fick jag problem med kroppen. Jag trodde det var psykosomatiskt eftersom jag gått in i en depression. Det var det inte. Det var en ledsjukdom. Räckte det inte med att ha Autism och alla de fysiska och psykiska svårigheter som hänger med den diagnosen?! Och räckte det inte med att bli våldtagen igen, måste man få en inflammatorisk sjukdom i lederna också? De ger mig inte mycket hopp att bli helt frisk. Jag kommer kanske gå på behandling hela mitt liv, för alla sjukdomar jag har - fysiska som psykiska.


Folk säger att jag ska va glad för det jag har och att det finns andra som har det värre. Jag kallar det skitsnack. Ja, andra kan ha det värre, det finns alltid nån som är död. Men det hjälper inte mig. De som säger sånt är 100% alltid de som har det bättre än mig i alla fall. Så hur blir det logiskt?


Gnäll.


Snark.


Jag är världens mest dumma människa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trix Johansson - 14 februari 2021 11:41

Hej! Det var ett tag sen nu! Vill bara tala om att jag flyttat bloggen till Nouw och kommer blogga där från och med nu. Adressen är: www.nouw.com/trixjohansson   /Trix. ...

Av Trix Johansson - 9 februari 2021 14:23

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3915789312

Av Trix Johansson - 15 januari 2021 14:43

Ett mål jag satte för 2021 var att fortsätta studera språk och kanske lägga till fler språk i min "lista" av språk jag övar. Jag studerar språk på egen hand, s.k "self-study" så jag tar inga lektioner i klassrum eller så (varken virtuellt eller fysis...

Av Trix Johansson - 9 januari 2021 10:49

Larmet ringer 09:00 och 10:00 tar jag medicin och äter frukost. Därefter ägnar jag mig åt meditation samt efter det gör jag journaling (kreativt random skrivande om allt som dyker upp i huvudet) med en kopp te. När jag är klar med mitt skrivande ...

Av Trix Johansson - 9 januari 2021 08:18

Såg just en ad på Youtube som var från en online-kurs där frågan var simpel: "Do you want to draw beautiful art from scratch and blow peoples minds?". Mitt svar var; nej.    Jag älskar att rita, teckna och måla och jag älskar konst. Men det har a...

Presentation


Jag kallas Trix och jag är lite av en poesininja - alltså en dold poet... Här bloggar jag om livet med Autism (m.m), om min musik, konst, författarskap, spiritualitet, filosofi/metafysik och en massa annat roligt :)

Sidor på denna blogg:

+Information & Portfolio

+Skriv i min Gästbok

+Frågelåda - undrar du något?

 

>LÄS MER OM MIG HÄR!<

 

***

 

MIN KONST & DESIGN HEMSIDA:
www.treeces.com

Min bok!

Min senaste bok "Parallellt Universum"

  

Tillgänglig i alla online bokhandlar! Klicka på omslaget för att besöka boken i Solentro's bokhandel.

 

 

Min musik!

Min senaste EP "Fulltime Dreamer"

 

Tillgängliga i alla musikaffärer (iTunes, Google Play etc) och streaming plattformar (Spotify, Deezer, Youtube Music etc).

 

Mitt senaste album "Tales & Stories: Music collection 2020"

 

Klicka på omslaget för att besöka albumet på min officiella hemsida.

 

Mer musik: www.simplyavoranicmusic.net

Socialt & Länkar

Generellt:

Instagram 1 * Instagram 2

 

Mina serier:

GlobalComix * DeviantArt

 

Mina art shops:

Teespring * Gumroad

 

Min musik:

Spotify * iTunes * YT Music 

Bandcamp * Youtube * Facebook

 

Mitt skrivande:

+Bokprojekt: "Mina sinnen ljuger inte"

+Andra bokprojekt: blandat

+Journal: Trixiebelle McScribble

 

- - -

 

MIN KONST/DESIGN HEMSIDA FÖR TREECE DESIGN:

+www.treeces.com

 

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv i gästboken

Mina tecknade serier!

 

 

Mina serier publiceras under Treece Design. Mer om mina serier finns på www.treeces.com

 

Allt på denna blogg är skyddat av Upphovsrättslagen, också kallat lagen om Copyright. Du behöver mitt tillstånd för att kopiera eller ladda ner något från denna blogg om det är för mer än personligt bruk. All stöld polisanmäls.

 

(C) Trix Johansson - Poesininja


Ovido - Quiz & Flashcards