poesininja

Direktlänk till inlägg 24 december 2020

God Jul, tankar, planer för 2021 och så vidare!

Av Trix Johansson - 24 december 2020 19:53

Hellu!
Jag vill börja med att önska alla en underbart God Jul (trots covid)!
Här nedan är vår... erhm.. julgran. En tomte och så klart lite julklappar. Dagen vart riktigt lyckad med god julmat, och mys med familjen. Träffade familjemedlemmar jag inte sett på länge, dvs mina bonussyskon. Det var väldigt trevligt. Syrran träffade jag med och hon och hennes kille hade med sig julgodis!

Under 2021 har jag flera stora projekt, bl.a en bok (en engelsk poesisamling, som kommer bli både e-bok och fysisk bok), ett nytt musikalbum samt en serie digitala produkter som exempelvis printable workbooks för psykisk hälsa och flera seriealbum i digitalt format. Vissa av dessa saker är nääääästan färdig för publicering, medans andra bara är ofärdiga utkast. Håll koll här på bloggen, för jag kommer skriva om mina pågående projekt här. Jag håller även på att skapa en officiell hemsida där allt ska finnas tillgängligt.

Ovan är en av självhjälps-böckerna jag jobbar på. Jag jobbar just nu på det i appen GoodNotes på iPad ihop med Apple Pencil.

Nedan är programmet jag använder för att organisera alla mina projekt samt mina studier! Notion heter det och finns både som app och till desktop samt att logga in online.

Skriva skriva skriva... och planera.

Här nedan kommer en ny serieruta också!

Jag ser fram emot 2021! Det är bara några dagar kvar nu...

/Trix

 
 
Per

Per

26 december 2020 23:46

Fin sida, o jag kom o tänka på min gran, som jag hittade i en kartong lagomt misshandlad 2012...såg väldigt tillplattad ut, o den som hängt med ett antal år....Får köpa en till nästa Jul så får man lite julkänsla.

http://fritidsforskar1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trix Johansson - 14 februari 2021 11:41

Hej! Det var ett tag sen nu! Vill bara tala om att jag flyttat bloggen till Nouw och kommer blogga där från och med nu. Adressen är: www.nouw.com/trixjohansson   /Trix. ...

Av Trix Johansson - 9 februari 2021 14:23

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3915789312

Av Trix Johansson - 15 januari 2021 14:43

Ett mål jag satte för 2021 var att fortsätta studera språk och kanske lägga till fler språk i min "lista" av språk jag övar. Jag studerar språk på egen hand, s.k "self-study" så jag tar inga lektioner i klassrum eller så (varken virtuellt eller fysis...

Av Trix Johansson - 9 januari 2021 10:49

Larmet ringer 09:00 och 10:00 tar jag medicin och äter frukost. Därefter ägnar jag mig åt meditation samt efter det gör jag journaling (kreativt random skrivande om allt som dyker upp i huvudet) med en kopp te. När jag är klar med mitt skrivande ...

Av Trix Johansson - 9 januari 2021 08:18

Såg just en ad på Youtube som var från en online-kurs där frågan var simpel: "Do you want to draw beautiful art from scratch and blow peoples minds?". Mitt svar var; nej.    Jag älskar att rita, teckna och måla och jag älskar konst. Men det har a...

Presentation


Jag kallas Trix och jag är lite av en poesininja - alltså en dold poet... Här bloggar jag om livet med Autism (m.m), om min musik, konst, författarskap, spiritualitet, filosofi/metafysik och en massa annat roligt :)

Sidor på denna blogg:

+Information & Portfolio

+Skriv i min Gästbok

+Frågelåda - undrar du något?

 

>LÄS MER OM MIG HÄR!<

 

***

 

MIN KONST & DESIGN HEMSIDA:
www.treeces.com

Min bok!

Min senaste bok "Parallellt Universum"

  

Tillgänglig i alla online bokhandlar! Klicka på omslaget för att besöka boken i Solentro's bokhandel.

 

 

Min musik!

Min senaste EP "Fulltime Dreamer"

 

Tillgängliga i alla musikaffärer (iTunes, Google Play etc) och streaming plattformar (Spotify, Deezer, Youtube Music etc).

 

Mitt senaste album "Tales & Stories: Music collection 2020"

 

Klicka på omslaget för att besöka albumet på min officiella hemsida.

 

Mer musik: www.simplyavoranicmusic.net

Socialt & Länkar

Generellt:

Instagram 1 * Instagram 2

 

Mina serier:

GlobalComix * DeviantArt

 

Mina art shops:

Teespring * Gumroad

 

Min musik:

Spotify * iTunes * YT Music 

Bandcamp * Youtube * Facebook

 

Mitt skrivande:

+Bokprojekt: "Mina sinnen ljuger inte"

+Andra bokprojekt: blandat

+Journal: Trixiebelle McScribble

 

- - -

 

MIN KONST/DESIGN HEMSIDA FÖR TREECE DESIGN:

+www.treeces.com

 

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv i gästboken

Mina tecknade serier!

 

 

Mina serier publiceras under Treece Design. Mer om mina serier finns på www.treeces.com

 

Allt på denna blogg är skyddat av Upphovsrättslagen, också kallat lagen om Copyright. Du behöver mitt tillstånd för att kopiera eller ladda ner något från denna blogg om det är för mer än personligt bruk. All stöld polisanmäls.

 

(C) Trix Johansson - Poesininja


Skapa flashcards