poesininja

Direktlänk till inlägg 31 december 2020

Redo för nya året: Projekt & Studie-planering!

Av Trix Johansson - 31 december 2020 12:23

Jag är såååååå redo för 2021. Idag på morgonen har jag studerat, för nej jag har faktiskt inget jullov. Jag gillar att ha saker att göra hela tiden. Jag studerar så många ämnen att jag inte kan ta lov. Brukar vila på helger av princip dock.


För att underlätta strukturen av mitt liv - dvs alla mina projekt och studier - så använder jag tre ovärdeliga appar; Notion, GoodNotes och myHomework. Jag tänkte dela med mig av dem ifall de kan vara till hjälp för nån annan där ute. Det är särskilt bra att planera sitt liv när man som jag lever med Autism, men egentligen är det bra för vem som helst.


Längre ner i inlägget kan man också läsa om mina projekt för 2021!


Notion

Notion är fritt för privatpersoner och det är en wikibaserad organiseringsapp.

 

 

Jag använder både app för min iPad och program för min dator (MacBook Pro). Jag håller verkligen ordning sen jag började använda detta program och har mindre ont i huvudet eftersom jag inte måste ha allt i huvudet längre.


GoodNotes

GoodNotes är en iPad-app som funkar ihop med Apple Pencil. Ja, du måste nog nästan ha en Apple Pencil för att GoodNotes ska fungera bra, får jag nog säga. Jag har själv en "vanlig" iPad från 2018 (vad blir det? 6e eller 7e generationens?) och ingen iPad Pro, men jag anser att GoodNotes med en första generationens Apple Pencil fungerar finfint på min ipad. Jag är för det mesta papperlös student nu för tiden och använder GoodNotes för att anteckna i iPaden i alla mina kurser.

 

 

 

Inte världens vackraste handstil men... hahaha.


myHomework

myHomework mobil/surfplatta-app och program för dator kan tyckas vara lite för yngre skolbarn av vissa, men för mig (som studerar eftergymnasialt) är den ändå helt avgörande. Jag skulle aldrig komma ihåg alla mina inlämningar, projektarbeten, tester m.m om jag inte hade en applikation att skriva ner dem i som påminde mig. Jag skriver för säkerhets skull ner det allra viktigaste även i min fysiska kalender (man vet ju aldrig om tekniken pajar...) men detta är ett oerhört bra hjälpmedel för studenter.

 

Som man kan se kan man förutom att skriva ner alla inlämningar även skriva in sitt schema. Ja, jag gillar ordning!


Förutom detta då. Vad är mina projekt fr 2021?


"The Inner Feeling" (English poetry collection) - En Engelsk poesisamling!

Jag jobbar just nu på en ny bok! Min första Engelska poesisamling. Den har även vissa illustrationer och serier.

 


Digitala och tryckta produkter för en kommande Design Webbshop!

Bland annat designar jag serieböcker och digitala workbooks för självhjälp och planering, samt workbooks för att främja psykisk hälsa!

 

 

Journaling!

Och sist men absolut inte minst; mitt nyårslöfte (även om jag inte gillar det uttrycket haha) är att spendera tid åt Art Journaling varje dag. Här är några av mina senaste alster!

 

 

 

/Trix



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trix Johansson - 14 februari 2021 11:41

Hej! Det var ett tag sen nu! Vill bara tala om att jag flyttat bloggen till Nouw och kommer blogga där från och med nu. Adressen är: www.nouw.com/trixjohansson   /Trix. ...

Av Trix Johansson - 9 februari 2021 14:23

Kod för att importera min blogg till Nouw: 3915789312

Av Trix Johansson - 15 januari 2021 14:43

Ett mål jag satte för 2021 var att fortsätta studera språk och kanske lägga till fler språk i min "lista" av språk jag övar. Jag studerar språk på egen hand, s.k "self-study" så jag tar inga lektioner i klassrum eller så (varken virtuellt eller fysis...

Av Trix Johansson - 9 januari 2021 10:49

Larmet ringer 09:00 och 10:00 tar jag medicin och äter frukost. Därefter ägnar jag mig åt meditation samt efter det gör jag journaling (kreativt random skrivande om allt som dyker upp i huvudet) med en kopp te. När jag är klar med mitt skrivande ...

Av Trix Johansson - 9 januari 2021 08:18

Såg just en ad på Youtube som var från en online-kurs där frågan var simpel: "Do you want to draw beautiful art from scratch and blow peoples minds?". Mitt svar var; nej.    Jag älskar att rita, teckna och måla och jag älskar konst. Men det har a...

Presentation


Jag kallas Trix och jag är lite av en poesininja - alltså en dold poet... Här bloggar jag om livet med Autism (m.m), om min musik, konst, författarskap, spiritualitet, filosofi/metafysik och en massa annat roligt :)

Sidor på denna blogg:

+Information & Portfolio

+Skriv i min Gästbok

+Frågelåda - undrar du något?

 

>LÄS MER OM MIG HÄR!<

 

***

 

MIN KONST & DESIGN HEMSIDA:
www.treeces.com

Min bok!

Min senaste bok "Parallellt Universum"

  

Tillgänglig i alla online bokhandlar! Klicka på omslaget för att besöka boken i Solentro's bokhandel.

 

 

Min musik!

Min senaste EP "Fulltime Dreamer"

 

Tillgängliga i alla musikaffärer (iTunes, Google Play etc) och streaming plattformar (Spotify, Deezer, Youtube Music etc).

 

Mitt senaste album "Tales & Stories: Music collection 2020"

 

Klicka på omslaget för att besöka albumet på min officiella hemsida.

 

Mer musik: www.simplyavoranicmusic.net

Socialt & Länkar

Generellt:

Instagram 1 * Instagram 2

 

Mina serier:

GlobalComix * DeviantArt

 

Mina art shops:

Teespring * Gumroad

 

Min musik:

Spotify * iTunes * YT Music 

Bandcamp * Youtube * Facebook

 

Mitt skrivande:

+Bokprojekt: "Mina sinnen ljuger inte"

+Andra bokprojekt: blandat

+Journal: Trixiebelle McScribble

 

- - -

 

MIN KONST/DESIGN HEMSIDA FÖR TREECE DESIGN:

+www.treeces.com

 

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Skriv i gästboken

Mina tecknade serier!

 

 

Mina serier publiceras under Treece Design. Mer om mina serier finns på www.treeces.com

 

Allt på denna blogg är skyddat av Upphovsrättslagen, också kallat lagen om Copyright. Du behöver mitt tillstånd för att kopiera eller ladda ner något från denna blogg om det är för mer än personligt bruk. All stöld polisanmäls.

 

(C) Trix Johansson - Poesininja


Ovido - Quiz & Flashcards